måndag 4 april 2011

VFU

Första dagen VFU på Ålidhemsbiblioteket avklarat. Att hitta dit var inga problem då man i princip kan se biblioteket från Syster Ysters port =)
När man kliver in genom portarna kommer man rakt in i ett luftigt ljust café där hela ena väggen är fönster in till biblioteket. Åh, så mysigt!
Jag var ett par minuter tidig så biblioteket hade inte öppnat ännu, satte mig i cafét och spejade på barnen som sprang runt och lekte lite både inne och ute. Byggnaden innehåller nämligen även en skola.
När biblioteket väl öppnar smiter jag in och tar en runda bland hyllorna och bara insuper miljön, nybyggt, ljust en hel vägg med fönster ut, väldigt fint. Jag lägger även märke till att de inte har organiserat sina hyllor efter SAB-systemet utan efter genre, intressant.
Personalen verkade väldigt trevlig, jag hade en väldigt bra dag och är mycket nöjd med min första dag.
Jag hoppas att de resterande tre dagarna kommer att bli ännu trevligare =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar