tisdag 12 april 2011

Home sweet Home

Katterna var väldigt glada över att ha hem mig igen tror jag, de har varit väldigt keliga och pratiga. jag kom hem igår och i morse lämnade jag dem igen för att åka till skolan, det tror jag inte att de var så nöjda med, men jag blev kelanfallen när jag kom hem i dag så allt är nog okej ^-^

Resan hem från Umeå gick bra, även om jag sov mindre än på vägen upp. hade sittplats med bord på natt-tåget, vilket då innebär att det är två sittplatser mittemot varandra med ett bor mellan. Trångt så in i helvete. Jag hade ont i hela kroppen när jag väl kom av i Stockholm.
Resten av resan nedåt hade jag mer plats att röra mig på som tur var och när jag kom till Växjö mötte Dr.Smutz, PoSon och Dannski upp mig.
Vi tog oss lite lunch på McDonalds och sen åkte vi hem, i bil, vilket är rätt bekvämt efter att ha suttit så länge på tåg.

Idag vart det tillbaka till skolan igen, hemtentan delades ut vid 8 i morse, jag har dock knappt sneglat på den ännu, föreläsning om medieplanering och sen PBL-handledning. Pust, jag tror att PBL-arbetet kommer att bli bra i slutändan då jag har förtroende för min grupp, men så jäkla stressigt det blir, deadlines som närmar sig och alldeles för mycket att hinna läsa, skriva och göra.
Men som den store Douglas Adams sa;
"I love deadlines, I especially like the SWOOSHING sound they make as they fly past."

http://www.ultimatereadinglist.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar