lördag 2 april 2011

Åka tåg

Tåg ett; 17:04 det var en kort resa på knappt en kvart, därmed satt jag med mina väskor i famnen och jackan på hela vägen.
Vänta på stationen i kanske en kvart till.
Tåg två; 17:34, leta rätt på rätt vagn, leta rätt på rätt plats. Ena väskan upp på hyllan, andra väskan vid mina fötter, av med jackan och fram med boken "Brave new world". Sätet var bekvämt, boken var bra. Mannen bakom mig satt och drack rödvin och lät väldigt glad ^^ Efter ungefär tre timmar är jag framme i Stockholm.
Ytterligare väntan i en knapp halvtimme, med lite lätt förvirring över vart jag skulle. 18 sa de att tåget skulle stanna på, men här finns ju både 18a och 18b, vilken av dom kan det vara? Visade sig att tåget var så långt att det var både a och b.
Tåg tre; 21:22. Dags igen att leta rätt på rätt vagn och rätt plats. Yay, denna gången fick jag åka framlänges. Bra plats, lite hårda säten dock, förra tåget var bekvämare, men det kommer nog gå bra. Den sista biten kommer ta runt 9 timmar, så fram med datorn, på med hörlurarna och kolla på X-files. Kollade på fyra avsnitt innan jag bestämde mig för att försöka sova lite. Lyckades slumra lite mellan 02-04 ungefär. Sista biten satt jag och försökte få stelheten och smärtan i nacke och knän att släppa och tittade på snön utanför fönstret och på landskapet som swichade förbi.
Tåget var lite försenat så jag var framme i Umeå vid 07:00 ungefär.
Dags att hitta bussen som går till syster yster, som tur var hade syster redan berättat vilka bussar som går förbi deras område så det var lätt att hitta rätt hållplats.

Nu är jag äntligen här. Trött som en gnu trots två koppar kaffe, men med finaste syster yster, underbaraste lillbusan (som just precis nu är lite trötter låter det som) och Snöbollen förstås, honom får vi inte glömma.

Det blir nog tidigt i säng ikväll för mig tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar