lördag 30 april 2011

Hells yeah!

Superawesome som vi är så briljerade vår PBL-grupp på examinationsseminariet igår! Inte en enda negativ kommentar och de få frågor som kom upp kunde vi enkelt svara på.
   Vilket helt underbart avslut på BBS2. En väl genomförd examination (Tack igen min fantastiska grupp!) och dessutom helg. En hel Lördag & Söndag då man inte behöver tänka på plugg alls. Härligt!

Idag fyller min lillstrumpa år. Tyvärr har jag inte tid att träffa honom idag då vi istället ska iväg och fira Dr.Smutz svägerska som fyller 30. Detta kommer vara första året sen LillStrumpan fyllde 18 som han inte firar sin födelsedag tillsammans med mig, och första gången sen han fyllde 19 som han inte firar hemma hos mig ;-) Detta är i och för sig första året som han haft en riktigt flickvän. Ah, min LillStrumpa håller på att bli stor *drömmer sig bort*


Ah, just det. Den där novellsamlingen av Joe Hill.

Nu har jag läst alla och vissa av novellerna var riktigt trevliga. Jag gillade verkligen den sista, eller den näst sista om man räknar berättelsen han klämde in i sitt författar-tack. Den hette Morris och papplabyrinten och var så där lagom spännande och mysigt mystisk, en bra novell. Det fanns ett par till, Masker till exempel som jag hade önskat varit längre, just bara för att de var bra och jag ville få veta mer om de mystiska saker som fanns i berättelsen =)
   Allt som allt, som jag sagt förut, många av berättelserna faller platt, det känns som att de slutar mitt i och jag gillade inte slutet på de flesta av dem. Men det fanns några guldkorn som gömde sig i mängden som fick mig att sitta och le för mig själv en stund. Joe har potential i alla fall och han har vunnit Bram Stroker priset för sin roman Heart shaped box så han måste ju vara duktig liksom ^-^
   Jag ger nog novell samlingen "Vålnader" (ja, jag läste på svenska, kan det ha varit det som drog ner stämningen?) 6 Persikor av 10 möjliga. Vissa berättelser var meh, andra var bra, precis som det brukar vara i en samling, men ingen av berättelserna fick mig att bli förtrollad och omtumlad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar