fredag 1 juli 2011

1Juli

Igår hade vi besiktning på vår lägenhet och lämnade bort våra nycklar! Känns jätteskumt, nu har vi liksom inget hem längre =P
   Besiktningen gick bra, vi kommer få betala lite för att katterna hade klöst sönder en tapet lite grann, men vi kom billigt undan ändå. Bovärden som utförde besiktningen är kompis med min föredettas mor, så han känner mig och prutade själv ner priset på tapeten åt oss ^-^

Att bo hos svärfar fungerar bra faktiskt. Det känns fortfarande lite skumt, men jag har börjat vänja mig. Katterna verkar trivas med att kunna gå ut på tomten lite som de själva vill, och svärfar är ju snäll som ger dem ost och skinka och grejer lite nu och då ;)
   Tyvärr så har vår mellankatt börjat bete sig lustigt, till och med för att vara honom. Han får gå ut han också, vilket han verkar gilla jättemycket, men han har börjat morra åt de andra katterna och ge sig på dem helt oprovocerat. Det känns inte helt okej, han har aldrig gjort så förut. Visst har de slagits och lite så där förut, men mest på skoj, nu räcker det med att någon av de andra katterna går förbi honom för nära så morrar han och slår dom! Jag förstår verkligen inte. Stackars gammelkattan som bor här jagade han upp i svärfars säng så att till och med svärfar blev arg på honom! *suck*
   Jag hoppas att vi kan hitta någon som kan ta hand om honom, att han kan bli ensamkatt någonstans, gärna med möjlighet till att gå ut för det verkar han som sagt gilla.

Nu ska jag snart iväg med Dr.Smutz, Mrs.I & Svärmor för att äta lunch =) Det ska bli najs, helg är det med idag vilket också alltid är najs, även om jag typ är ledig varje dag ändå ^-^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar