tisdag 26 juli 2011

Hos svärfar igen

Några dagar spenderade jag och Dr.Smutz ensamma i mina föräldrars hus. Det var väldigt mysigt och skönt att få rå om sig själv, även om det bara var typ 4dagar.
   Nu är vi tillbaka hos svärfar, som dessutom har semester så här blir det inte mycket ensam tid. Men jag ska inte klaga, svärfar lagar underbar mat och katterna är väldigt lyckliga över att ha en tomt att springa omkring på.

Idag lagar svärfar mat till oss igen, jag hör honom skramla omkring i köket. Efter maten ska jag och Smutz ut till storebror T och lämna rör-isolering till Smutz nya avlopp och se om vi kan hjälpa till med något utav byggandet där ute =)
   Imorgon ska jag nog hem till Lill-strumpan och hans sambo på kaffe, det ska bli mysigt för det var länge sedan jag träffade dom. Jag måste dessutom till Ikea och köpa en bäddmadrass. Flyttar ju på måndag så det kan ju vara rätt bra att ha införskaffat en sådan innan dess.

Kiba flyttar förmodligen redan på Fredag, min lille misse =(
   Jag hoppas verkligen att han kommer att få det bra hos Smutz kompis.

Lilla Spun ska flytta medSmutz till hans stuga, så hon kommer att få fortsätta att vara utekatt och springa runt och leka ^-^ Tjockisen ska flytta med mig, jag har lovat mig själv att försöka sluta ge honom godis så att  han kanske kan gå ner lite i vikt, är inte bra för någon att vara överviktig, även om tjocka katter är rätt söta ;)

I helgen har det förståeligt blivit mycket tankar om Norge och det hemska som hänt där. Det är en fruktansvärd tragedi och jag sörjer för alla de som förlorat nära och kära. Jag har svårt att förstå hur en ensam människa har lyckat genomföra detta. Ytterligare ett bevis för människors galenskap, fruktansvärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar