söndag 17 juli 2011

Träningsvärk!

Igår följde jag med Dr.Smutz ut till hans stuga för att hjälpa till att gräva ut för avloppsröret.
   Vi blev inte klara som planen var kan jag ju säga och idag har jag träningsvärk i hela jäkla överkroppen =P Marken var så full med stenar att det var galet, solen gassade och jag lyckades bränna mig lite trots insmörjning av solskydd. Men jag fick leka med en hacka, en stor en jävel, korp påstår svärfar att det hette. Det ser ut som en sån hacka dvärgarna i snövit har i sin gruva ungefär. Den stod jag och svingade för glatta livet för att luckra upp den stenhårda jorden så Smutz kunde gräva med spaden sen.
   Det var rätt roligt faktiskt, mot slutet klarade jag inte riktigt av att lyfta den dock, den vägde en hel del och var tung som as att svinga, så då satt jag på kanten av hålet med en högrep och hackade i marken istället för att försöka luckra upp ^-^
   Aja, vi är nästan helt färdiga så Dr.Smutz kommer nog få vatten till sitt badrum vilken dag som helst nu!

Sverige vann brons igår, för det är vi väldigt glada!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar