måndag 11 juli 2011

Så vart Tossia slut för iår...

Tossia Fredagen åt jag & Dr.Smutz hos föräldrarna ihop med SysterYster, Snöbollen, Liten och Lillebror. Sen tog jag & Dr.Smutz en sväng på stan. Det regnade lite grann hela tiden, men det var fantastiskt mysigt. Regnet gjorde att det inte var så jättemycket folk, men det regnade så lite att det var ändå varmt. Sådär härligt sommarregn liksom. Så vi promenerade omkring och tittade i stånd och på karuseller.
   Det slutade med att jag köpte ett 1000bitars pussel med motiv av Luise Royo, (jag älskar hans bilder) och en pusselmatta. En sån där som man lägger pusslet på och sen bara rullar ihop så man kan förvara pusslet medan man håller på med det =D Kände att det kunde vara en god investering om man ska försöka pussla stora pussel på min lilla yta.

Lördag, dag, jag & systeryster tog oss en vända på stan. Det var jättetrevligt, syster köpte armband, kryddor och lite annat. Vi köpte varsin handväska också hos "Alla väskor 100:-" Det var billigt tyckte vi och hittade varsin som vi gillade. Totalt olika varandras dock för vi har inte riktigt samma stil jag och systeryster ^-^
   På eftermiddagen var det grillning hos föräldrarna, det var smarrigt och trevligt. Efter maten begav vi oss ner på stan igen, men denna gången var det ett öltält med live-musik som lockade mig mest, så där lurade jag in dem som gick att lura in ^-^ Bag-a-Boo spelade och dom är riktigt bra, så där stannade jag tills de stängde. Träffade många mysiga människor som jag inte sett på jättelänge, dansade och hade allmänt mys.

Söndag, bakfull ;)
   Tog ändå en liten runda på stan med Dr.Smutz och lillebror. När vi tröttnat åkte vi hem till en av Smutz kompisar, tog med våra färger och ofärdiga warhammer-gubbar och satte oss att måla tillsammans. Det var lagom ansträngande aktivitet när man var lite bakis.
   Fick i uppdrag att måla två riddare så det ska jag fixa så fort jag pluggat några timmar.


Detta är motivet på pusslet jag köpte, fast bilden är en bild på en kalender ^-^ Bilden är snodd från nätet, gjorde en google sökning på Luise Royo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar