måndag 4 juli 2011

Godis-pakt

Jag, Dr.Smutz och Mrs.I har ingått i en godis-pakt, eller en antigodis-pakt kanske.
   Vi har kommit fram till att vi snaskar för mycket alla tre och bestämde oss för att ta hjälp av varandra med att sluta. Idén stal vi från en av Mrs.I's vänner. Pakten går ut på att om någon av oss äter godis så kommer den bli bestraffad av oss andra två. Första gången på en vecka Måndag-Söndag som någon syndar, blir denna bestraffad med tusen nålar, andra gången samma vecka kommer personen att få mottaga en örfil och syndar den igen samma vecka så blir det "sjömansbröst" (jag hade aldrig hört talas om det sistnämnda förut, men man gör så att man sätter sig gränsle över personen som ska straffas, personen har sina armar under sig så att den inte kan komma loss eller skydda sig och sen knackar man liksom med fingertopparna så snabbt och hårt man kan över bröstkorgen på personen som ligger ner.)
   Vi har dock undantags snacks som vi får äta utan att bestraffas. Dr.Smutz har nötter och isglass, Mrs.I har popcorn och isglass och jag har popcorn och pinnglass. Anledningen till att vi alla har glass är för att det är sommar och på sommaren måste man äta glass ^^

Nu är det inte många dagar tills Syster yster kommer =D Jag längtar! Till helgen är det dessutom Tossia vilket kommer att bli jättemys.

Btw, Iliaden är megadryg läsning...

1 kommentar:

  1. Åh, en godis-pakt! Följer detta med spänning. Jag äter massor med glass och godis just nu XD Tror det är för att det verkligen är det enda som jag längtar till ibland. Går ju framåt med maten but still.. glass är godare :P
    Vad är Tossia?

    Du klarar nog av Illiaden tror jag. Det är ju lite pretto att kunna säga att man läst den sen :)
    Visst längtar jag också till augusti, om inte annat för att du flyttar hit! :D

    kramar
    Lisa

    SvaraRadera