söndag 25 september 2011

Ensam med katten

Nu har Dr.Smutz åkt hem igen för den här gången. Nu vet vi inte hur länge det kommer dröja innan vi ses igen, men det ser ut som vi inte kommer träffas på tre helger i alla fall.
  På Torsdag kommer nämligen Mrs;I med sin hund som jag ska passa i två veckor. Hon tar då med sig min Kira så han får bo hos Smutz. Smutz ska passa våra katter och Storebror T's & J's katter. Så han kan inte åka upp och jag kan inte åka ner.

Men det kommer bli mysigt att vara hundvakt, får jag chans att känna på hur det är att vara hundägare ^^

Jag & Smutz har haft en härlig helg i alla fall. Vi tog oss en lång cykeltur ut till Grand Samarkand. Vi har aldrig varit där förut, så vi visste inte riktigt hur vi skulle komma dit med cykel. Vi cyklade lite vilse i ett par bostadsområden och var ute på små skogsstigar en stund XD Men det var roligt och vi hittade tillslut.
   Väl där gick vi mest runt och tittade, handlade inget, men vi njöt av varandras sällskap ^-^
När vi skulle cykla tillbaka igen var det lättare för mot Campus är det skyltat på cykelvägarna. Så det gick snabbare hem igen.
   Större delen av helgen har vi spenderat i soffan under en filt, tittandes på film och ätandes snask!

Idag tittade pappa och lillebror inom en snabbrunda på en kaffe. Det var en väldigt rolig överraskning, saknar föräldrarna faktiskt. Pappa & Lillebror skulle upp till farföräldrarna och dona lite inför deras flytt nästa helg, så på väg mot Linköping tittade de inom.

Nu ska jag titta på Oz och lata mig resten av dagen =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar