lördag 4 juni 2011

Sommarlov

Igår gjorde vi terminens sista, ja terminens sista vad som helst, terminen är nu slut XD
Jag kan inte fatta att jag läst ett helt år på universitet, helt otroligt. Tiden har gått så otroligt fort och jag är så nöjd med mitt val av utbildning ^-^

Efter att vi hade gjort vårt sista examinations-seminarium igår förmiddag satt jag och några fina kamrater från klassen ute i solen och fikade en stund innan min buss gick hem.
Jag var jätteledsen över att jag inte kunde vara med på avslutningsfesten på Tufvanängen på kvällen, det hade ju varit så roligt.

Istället åkte jag hem och gick på bröllop =)
Det var ju inte helt fel det heller förstås ^^
Mina grannar var det som gifte sig, de bor ett par hus bort och vi brukar gå på varandras fester. Vi är väl egentligen mer bekanta än vänner och det var väldigt roligt att vi var bjudna på deras bröllop.
Vigseln ägde rum i Japanska-trädgården i parken, vädret var strålande varmt och ceremonin var väldigt fin!
Om jag skulle klaga, vilket man självklart inte ska göra när någon har bjudit in en för att vara med att fira när de avlägger sitt livs största löfte, är det bara för att det hela kändes oorganiserat, ogenomtänkt.
Inte det faktum att de vigdes, utan själva ceremonin och festen efteråt.
Men jag ska inte klaga, det var fint, nu är de gifta, alla är glada och jag har sommarlov ändå tills på Tisdag ^-^

Solen skiner, vädret ser ut att vara härligt, tror jag ska se om inte Dr.Smutz vill ut och gå runt sjön eller så =)

3 kommentarer:

  1. Det är alltid bra att samla på sig "så där ska inte jag göra" upplevelser tills man själv ska gifta sig eller ha en stor fest eller så :-)

    SvaraRadera
  2. Sara och Christer Holm.19 juni 2011 kl. 20:48

    Hur kan en ceremoni vara oplanerad. Det får man ju själv inte bestämma de kan bara komma med önskemål. Det är en stor skillnad om man gifter sig kyrkligt än va man gifter sig borgligt. Gifter man sig borgligt så får man ta det som kommer. Vi trodde att de skulle fixa så det skulle bli finare där uppe för det sa de att ronneby komun skulle göra det tex sätta ut blommor m.m Men inte det och det kan ju inte vi rå för. Vad det gäller själva festen efteråt så vart det många som avbokade sig samma dag och dagar innan att de inte kunde komma. Allt var färdigt. Jag hade till och med tänkt ut lekar för jag hade räknat ut hur många som skulle ha kommit men mindre än hälften kom så va skulle jag ha gjort. Jag hindrade dig inte att åka till växjö i stället för att gå på mitt och Christers bröllop. Samt så trodde jag att vi var mer vänner än bekanta men va vet jag. Vi kanske skall vara bekanta i stället för vänner. Det var därför som vi bjöd er för vi trodde att ni var våra vänner. Om ni ville ha en stor fest så hande jag kunnar ha bjudit hela min släkt och Christer hela släkt och då hade vi inte kunnat ha lokalen. Och tack för att du tyckte att festen var ogenomtänkt. Jag gjorde det mästa av sakerna själv. vi blir ganska ledsna när vi läser sånt när vi hade lagt ner all vår tid. Och sen är cet inte lätt att planera ett bröllop när man har en 3 åring som springer och håller på inte själv i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Nu menade jag verkligen inte att vara oförskämd eller elak på något vis. Som jag sa var det jättefint, mysigt och det var jätteroligt att vi fick komma!
    Jag förstår verkligen att det måste ha varit svårt att planera allting själva med en liten som springer. Det var inte en pik till er att jag sa att det kändes lite ogenomtänkt på sina ställen och jag förstår att allt inte alltid kan gå som man har tänkt.
    Det jag tyckte var rörigt var som sagt att det blev lite rörigt precis innan cermonin började, men det var inte erat fel, vilket jag inte heller sa.
    Jag tycker, precis som jag sa att ert bröllop var jättefint och vi kände oss väldigt ärade och glada över att vi var bjudna och fick vara med när ni gav det största löfte i era liv.
    Med bekanta menade jag inte heller något elakt, anledningen till att jag säger bekanta istället för vänner är för att vi inte umgås så mycket, och därmed inte är så nära som vi skulle kunna vara. Bekanta är inget negativt i min mening och jag menade verkligen ingenting illa med någonting i mitt inlägg.
    Jag är verkligen ledsen om ni tog åt er eller blev sårade på något sätt, det var absolut inte min mening med det hela.

    SvaraRadera