tisdag 7 juni 2011

Vilken helg ^-^

I lördags skulle föräldrarna ta en tur med sin cabbe till Kalmar. Jag tyckte att det lät ju trevligt och följde med. VI åkte med taket nere hela vägen, det var jättemysigt.
Väl i Kalmar får jag ett samtal av Dr.Smutz som undrar om vi vill följa med Lillasyster med fru till Öland för att tälta lite. Det lät ju jätteroligt så det tyckte jag att vi kunde göra.
Föräldrarna höll mig sällskap i Kalmar till Dr.Smutz och lillasyster med fru och vovvar kom och plockade upp mig. Vi åkte hela vägen upp till Byxelkrok och hittade en fin campingplats där vi slog upp våra små tält. När jag och Dr.Smutz håller på att sätta upp vårt tält kommer han på att sist han använde tältet var när han var på lajv. Detta lajv hade det regnat hela tiden och tältet var genomblött, han hade bara rullat ihop tältet och lagt det i garderoben när han kom hem.
Detta gjorde ju såklart att när vi satte upp tältet på Öland var innetältet mögligt Oo god damn!
Inte super nice. Vi hade dessutom inga liggunderlag och Dr.Smutz sovsäck gick bara till midjan =P
Det var lite obekvämt och dant att sova i tältet, men det var ändå fantastiskt mysigt =)

På Söndagen var jag hos föräldrarna och grillade och berättade om vårt mögliga tält missöde. Pappa kom då på att han hade ju några tält liggande som vi kunde få =D Hurray!
Ett vanligt kupoltält, ett två rum och kök tält, en uppblåsbar dubbelmadrass och ett gasolpimpat triangelkök! Awesome, nu kan vi tälta hur mycket vi vill, utan både knölar och mögel ^-^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar