fredag 7 oktober 2011

Bushundar =P

Cindy är en väldigt lydig och duktig hund, hon gör det jag säger till henne, är uppmärksam på mina rörelser så ofta behöver jag inte ens säga något utan det räcker med att jag gör en handrörelse eller till exempel tittar åt det håll vi ska gå när vi är ute så går hon ditåt, otroligt duktig.
   Tyra däremot lyssnar inte och springer omkring som en hottentott, jag började fundera på om hon helt enkelt inte fattar vad jag säger då hon inte reagerar på sitt namn eller någonting, men idag så motbevisade hon mig.

Utan att jag ens hade någon belöning att ge henne så satte hon säg när jag sa det, hon skakade tass, la sig ner och rullade runt. Med andra ord så kan hon om hon bara vill, detta är ju bevis på att hon helt enkelt ignorerar mig när vi är ute =P Bushunden!

Idag är det ju helg, så idag, eller ikväll ska Cindy få ett grisöra (Mrs:I sa att jag fick ge max två i veckan) och Tyra ska få lite av sitt godis som svärmor skickade med. Eftersom Cindy inte får äta gottigt mer än två ggr i veckan så har Tyra inte heller fått nått. Måste ju vara rättvist eller hur ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar