måndag 31 oktober 2011

blä

Nu ska jag väl inte klaga för mycket, fick till exempel G på inlämningstentan från förra kursen vilket väldigt många fick kompletteringar på.
Men ibland känns det som att man lurar sig själv, ibland tänker jag bara "vad fan håller jag på med?" Som om jag borde åka hem och ta jobb på Ica eller långvården och bara skita i det här med universitetsstudier.

*suck* Drygt.

Jag säger inte att det är nått sånt jag vill, absolut inte. Jag är väldigt nöjd med mitt val och stolt över mig själv att jag klarat mig så här långt. Jag älskar att studera och lära mig nytt, jag ser fram emot att kunna omsätta mina nya kunskaper i praktiken och jag känner mig jättestolt över att studera på universitet, men ibland är det kämpigt.
   Inte nog med att jag stressar över studierna, min älskling är långt borta och min wonderboy lika så.
Jag vill inte klaga för jag känner mig ändå lyckligt lottad.
Jag är jätteglad över att jag bevisligen är så duktig att jag klarar universitets studier, att jag dessutom klarar universitetsstudier bra liksom.
Men med mig så är vardagen en kamp, och att dessutom kämpa med att plugga o. dyl blir en gigantisk börda. Är dock väldigt stolt över mig själv att jag klarar av att dra den. Mycket tack vare min fina Smutz och stödet från mina fina vänner.

Tack mina vänner, ni vet vilka ni är ^-^

2 kommentarer:

  1. Klart du ska vara stolt över dig själv, du är jätteduktig. Förhoppningsvis leder ju studierna till ett toppenjobb sen =D

    SvaraRadera
  2. Tack =)
    Ja, det är ju klart, och jag är det. Men ibland känns det som att man vill ge upp liksom. Jag har inga planer på att ge upp, men du vet hur det kan vara ^-^

    SvaraRadera