måndag 7 november 2011

Alla helgon

Denna helgen har det varit fullt ös hela helgen. Jag är trött som sjutton, jag är förkyld och jag är allmänt seg. Men det har varit en väldigt bra och rolig helg ^-^

I Fredags kom pappa och plockade upp mig när han arbetat klart så bar det av mot Linköping. Väl framme där skulle vi packa in orgeln jag fått av farmor och se om det fanns kvar annat viktigt i huset (arvegods, personliga fotografier, böcker o.dyl) Tyvärr hade redan återvinningen redan varit där och hela huset var rensat. Pappa blev besviken då bilden av hans barndomshem kanske är borta för alltid nu.
   Efter rundan i Säbyåsen åkte vi till Motala för att träffa farföräldrarna en stund. Här blev det middag och kaffe innan det bar hemåt igen, det blev en lång dag.

Lördagen följde jag med pappa en sväng till Holmsjö. Han skulle hämta sin bil och lite så, och det är alltid trevligt att köra ärenden när man har sällskap ^-^
   Dr.Smutz kom bort och vi gjorde oss i ordning inför "halloween"-festen.Halloween är den 31Okt, denna helgen var det Alla helgons, det är inte samma sak, långt ifrån. Men vi vart bjudna på fest denna helgen, så, så fick det bli ^-^
Jag kom på delad förstaplats i maskeradtävlingen. Fick dela äran med denna vackra dam:


Söndag, både jag & Smutz spenderade förmiddagen med att vara... trötta
   Åkte in till svärfar för att leta efter några spel som jag lånat av Wonderboy, hittade dem dock inte där.... visade sig att jag hade dom i en låda här i Växjö *Doh!* Men jag har hittat dem nu i alla fall så att jag kan återlämna dem till honom ^-^
  Sen var det buss hem till Växjö igen. Helgerna är alldeles för korta, jag hinner ju ingenting känns det som.

Åh, Kira då?
Jo, Björnen och hans flickvän bodde i min lägenhet över helgen och tog hand om Kira =)
   Det är jag väldigt tacksam för! Tack Björnen & K!

Bonus-bild ^-^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar