onsdag 1 februari 2012

Februari

Redan, tiden går fort.
Slutbesiktning gjord och nycklar lämnade så nu är man väl officiellt Kallinge bo nu då. Huga, hur ska det här gå =P

Jag klarade min tenta och därmed Metod II-kursen =) Jag har nu 90hp och har läst och klarat tre terminer på universitet. Det är så man känner sig lite stolt över sig själv ändå, det hade jag nog inte kunnat tro om mig själv för bara ett par tre år sedan.
Tyvärr klarade jag inte min sommarkurs komplettering, vilket betyder att jag inte har någon aning om när jag kommer kunna få CSN igen och det är ju rätt surt, där kan jag ju villigt erkänna att jag är mindre stolt över mig själv.

Smutz har fått mer arbetstid och arbetar nu 60% vilket är jättebra, tyvärr så blev det strul med hans löneutbetalning så än så länge har han bara fått betalt för sin övertid och inte sin ordinarie arbetstid, vilket innebär att alla räkningarna ligger här och stirrar surt på mig med sin sista inbetalningsdag igår  =/
Lönekontoret sa att han skulle få sin lön idag, så förhoppningsvis dyker den väl upp så vi kan betala räkningarna ^-^

Måste försöka få tag på Hyresbostäder imorgon. Besiktningen är klar och nycklarna lämnade som sagt, men eftersom jag egentligen har denna och nästa månad som uppsägelse-tid och jag inte hört någonting från Hyresbostäder om huru någon tackat ja till lägenheten eller inte (det har varit några att tittat på den i alla fall) så vet jag ju inte om jag måste betala de sista hyrorna eller ej.

Bilder på nya bohaget har utlovats och kommer så snart jag städat lite ;)

2 kommentarer:

  1. Älskade Carro!
    Vad jobbigt att du inte klarade kompletteringen. Jag hoppas hoppas hoppas att det löser sig ändå, som det är. Skönt att ialla fall klara metod II kursen, det tycker jag med. Den vill man inte omtenta. :P

    massor med kärleksfulla kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Oh Carro!
    Vad synd! Mina tankar är med dig, vet hur jobbigt sånt här strul är. Men jag vet att du kommer klara den! Du är så mycket duktigare än mig på att plugga. *Hugs*

    SvaraRadera