söndag 13 mars 2011

Naturkatastrofer och internetpuckon

Jag har precis som de flesta andra haft mina tankar riktade mot Japan denna helgen. Det som har hänt och händer där är så otroligt fruktansvärt, men än mer fruktansvärt är sakerna jag läser på internet.
Jag blir så trött på dessa puckon, amerikanare, så klart vill jag säga men man ska inte dra alla över samma kant som de säger.
I alla fall, det jag läst på så många ställen är människor som tycker att detta bara är karma, att Japan förtjänar detta på grund av Pearl Harbour.......
WHAT?! Pearl harbour?
Skämtar dom?
För det första hände pearl harbour bombningen för 70år sedan, under krigstid (inte en ursäkt, men en förklaring) på en militärbas, inte ett civilområde.
För det andra återgäldade USA bombningen genom att skicka inte en utan två kärnvapen rakt in i civilområden i Japan.
För det tredje benhandlades alla amerikanska-japaner som skit i USA i nästan 50år efter pearl harbour.
Jag blir helt jävlar förstummad av människors idioti, hur kan man tycka att en gigantisk naturkatastrof är bara vad de förtjänar för att några militärer bombade några andra militärer för 70år sen!
Ja, människoliv är människoliv, men kom igen....
Ark, blir bara så trött

jaja, detta är i stort sett menlöst ur universums synvinkel, imorgon är en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar