onsdag 30 maj 2012

Jag har fått sommarjobb på brunnen som städare från 1juni-26augusti, jättebra. Problemet är att de är sjukt oorganiserade och jävligt sent ute. Första juni är på Fredag, det vill säga i övermorgon, jag var nere och skrev på anställningspapper i Måndags, då var mitt schema fortfarande inte klar. Igår ringde de för att säga att vi skulle ha en introduktionsdag på brunnen imorgon. Imorgon har jag tenta, detta har jag informerat dem om, varje gång vi har pratat med varandra, men det hade de tydligen ändå missat och sagt att alla städarna var lediga och tillgängliga imorgon, dessutom hade hon som ringde fortfarande inte mitt schema.
Jag fick numret till han som är ansvarig nere på brunnen och fick ringa honom för att meddela att jag inte har möjlighet att komma imorgon och att jag dessutom inte fått något schema. Han hade inte heller något schema till mig utan skulle under dagen prata med ytterligare någon annan och sedan maila mitt schema till mig. Jag pratade med denna personen runt 10 igår förmiddag och jag har fortfarande inte fått något schema.

Jag försöker plugga inför tentan imorgon men jag har mycket som snurrar i huvudet och har jäkligt svårt att koncentrera mig. Dessutom är jag sjukt-sömnig så jag sitter och somnar till när jag försöker läsa, vilket är skumt för jag sover liksom hela nätterna.
I övermorgon börjar alltså mitt sommarjobb enligt mitt anställningsbevis och jag har ingen aning om vilka tider jag ska arbeta eller någonting. Fick dessutom reda på i Måndags när jag var nere och skrev på pappren att jag ska städa på ytterligare tre ställen under sommaren förutom badet och att jag förmodligen kommer arbeta heltid istället för 50%. Just nu förstår jag verkligen varför ingenting fungerar i den här stan eftersom kommunen verkar vara sanslöst oorganiserad och rörig. *pust*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar